Escolle os cursos nos que teñas interese e cubre o formulario de solicitude de praza.
Coas solicitudes recibidas abrimos un proceso de selección en función das prazas dispoñibles.
Se resultas seleccionada/o contactaremos contigo días antes da data de comezo do curso para facilitarche os datos de acceso e pagamento.
MAÑÁ (de 10:00 a 14:00 h)
10:00 h-11:00 h A Iniciativa Xabarín: audiovisual en galego para a mocidade.
CELIA ARMAS GARCÍA, Secretaria Xeral da Mesa pola Normalización Lingüística.
11:00 h-12:00 h A lingua no audiovisual. Un modelo para as aulas?
MAGDALENA SÁNCHEZ e LUCÍA DOVAL, tradutoras de dobraxe e subtítulos da serie «O poder dos aneis», do Señor dos aneis.
MESA REDONDA
12:30 h-14:00 h A pluralidade lingüística nas plataformas de TV: avances e limites.
MARCOS MACEIRA EIRAS, A Mesa (Gz). PAUL BILBAO SARRIA. Euskalgintzare Kontseilua (EH). FRANCESC MARCO PALAU. Plataforma per la Llengua (CAT).
TARDE (de 16:00 a 20:00 h)
16:00 h Experiencias normalizadoras no audiovisual aplicables ao ensino.
• Concurso de Curtametraxes da AS-PG, ANXA G. REFOXO
• Youtubeiras, CARME PEREIRO e MÓNICA FERNÁNDEZ, coordinadoras do programa.
• Proxecto Olloboi, SARA HERMO, colaboradora do proxecto.
OBRADOIROS DE CREACIÓN AUDIOVISUAL
18:00 h Obradoiro de creación audiovisual nas aulas.
ALEXANDRA PACHECO, profesora de lingua e literatura galega e xornalista, impulsora do proxecto: Xelminovas.
19:00 h Obradoiro de dobraxe nas aulas.
ANDRÉS BELLAS, membro de APRADOGA (Asociación Profesional de Actores e Actrices da Rama da Dobraxe de Galiza.
+
OBXECTIVOS:
-Proporcionar a alfabetización emocional en valores como a empatía, a autoestima, a ética do coidado, a non violencia...
-Traballar na resolución pacífica dos conflitos, insistindo na asertividade e na promoción de relacións non violentas entre iguais
-Visibilizar no currículo as mulleres en todas as áreas do coñecemento
-Saber organizar un centro educativo de xeito igualitario, co acceso das mulleres a todos os espazos
-Promover o profesorado como modelo coeducador, tanto por formación como por actitude
CONTIDOS:
-Historia da igualdade nas aulas: do ensino mixto á aula coeducativa
-Visibilización das mulleres no currículo -Resolución pacífica cos conflitos: o alumnado como mediador na igualdade
-Organización dos centros de ensino de xeito igualitario: nas aulas e no patio
-Formación do profesorado para ser modelo coeducativo
Leonor Gala Torres Sabín
OBXECTIVOS:
-Coñecer mellor e potenciar a valoración positiva do patrimonio lingüístico galego. -Analizar episodios determinantes na historia externa contemporánea da lingua galega
-Comprender, a partir dos episodios indicados no punto anterior, a situación sociolingüística actual da Galiza
-Coñecer mellor a historia da Galiza a través do traballo directo con fontes xurídicas, literarias, xornalísticas, etc.
-Coñecer e intercambiar achegas didácticas a unha faceta singular da historia da lingua galega: a da súa represión desde finais da Idade Media até o presente
CONTIDOS:
-“Con sangre entra”: golpes e humillacións nas escolas desde 1543 até 1975
-A “represión democrática” do galego, desde 1975 até hoxe
-As Cantigas de Santa María como campo de batalla simbólico galego na relixión: a división entre o pobo e a xerarquía
-A loita pola oficialidade da lingua natural do país
-Como traballar nas aulas a represión lingüística?
Carlos Manuel Callón Torres
Obxectivos
- Promover un proceso de empoderamento persoal nos mestres/mestras da
comunidade educativa. Promover niveis aceptables de autoestima e autoeficacia nos docentes.
- Proporcionar aos mestres habilidades para aumentar o nivel de consciencia.
- Capacitar aos docentes para a dinamización do empoderamento dos restantes membros da comunidade educativa, de maneira directa, ao alumnado e de xeito indirecto as familias.
- Promover cauces e instrumentos de participación da comunidade educativa cara ó seu benestar.
- Aplicar estas ferramentas no proceso da aula desde tódalas competencias do profesorado.
Neste curso profundizaremos e avanzaremos na consecución e posta en práctica dos obxectivos iniciais, engadindo unha maior inplicación co proceso con prácticas máis avanzadas e que nos levan un paso máis aló no camiño do noso benestar.
Contidos
Traballaremos nun nivel maior de profundidade, tanto nas prácticas como á hora de compartir o proceso no grupo.
A proposta inclúe traballo no corpo físico, mental e emocional: respiracións, movemento, danza ioga, asanas, meditación, disciplina positiva, e unha chea de recursos que axudarán as participantes a avanzar no camiño do benestar e autocoidado, ademais de permitirlles aplicalo na aula.
Verónica Túñez Pérez
Obxectivos:
O principal obxectivo deste curso é resaltar a importancia didáctica do patrimonio natural na educación. Partindo da contextualización teórica da educación ambiental e da transformación de hábitos, actitudes e valores que esixe a emerxencia climática.
Afianzar conceptos chave tales como: educación ambiental, patrimonio, sustentabilidade, desenvolvemento sostible, ecosistema… co fin de establecer unha base teórica sólida para a elaboración de propostas didácticas.
Dotar aos/ás participantes de ferramentas e estratexias didácticas necesarias para afrontar o reto de elaborar prácticas significativas de aproveitamento do patrimonio.
Módulos e contidos:
1. Conceptos de Educación Ambiental (5h): Introdución a conceptos chave para asentar as bases teóricas da EA. Evolución do concepto de EA a través da lexislación e documentos institucionais. Panorama actual e perspectiva de futuro da EA.
2. Emerxencia climática (5h): Introdución de conceptos biolóxicos chave para asentar bases científicas. Panorama da situación socio-ambiental a nivel global. Panorama da situación socio-ambiental a nivel local.
3. Teoría do patrimonio natural e lexislación (5h): Definicións de Patrimonio Natural e conceptos asociados. Marco lexislativo do dereito ambiental: nivel europeo, nivel estatal e nivel autonómico.
4. Aproveitamento didáctico do patrimonio natural (5h): Mostras de espazo natural dende as figuras de protección ata a escola. Estratexias didácticas para traballar no patrimonio natural.
5. Ecofeminismo: exemplo de loita transversal (5h): Importancia da transversalidade das loitas. Breve presentación teórica do ecofeminismo e a súa didáctica.
6. Elaboración de didácticas (5h): Guía práctica para a elaboración dunha proposta educativo-ambiental completa. Exemplos de boas prácticas.
Victoria Formoso-Freire
Silvia Iglesias Laguarda
OBXECTIVOS:
-Empregar as ferramentas básicas de Canva para elaborar diversos tipos de materiais
-Coñecer e empregar as ferramentas avanzadas de Canva para o re-deseño e modificacións de padróns existentes
-Traballar no uso colaborativo das ferramentas aportadas por Canva
-Crear e compartir padróns co alumnado e outros docentes mediante os recursos de Canva
CONTIDOS:
-Elaboración de materiais estáticos e dinámicos empregando as ferramentas de Canva
-Re-deseño e modificacións de padróns de Canva -
Ferramentas avanzadas de Canva
-Emprego de Canva como plataforma de aprendizaxe
David Ramos Castellano, docente especialista en novas tecnoloxías.
OBXECTIVOS:
-Incrementar o emprego de textos poéticos como lectura, análise, modelo...
-Visibilizar a creación literaria das autoras contribuíndo á diversificación das autorías habitualmente estudadas ou suxeridas como lectura.
-Empregar a poesía como ámbito de reflexión, esculca e coñecemento a través dos temas que máis preocupan á sociedade actual e, por tanto, ao noso alumnado adolescente: identidade cultural, precarización, feminismo, diversidade, ecoloxía..., lectura, debate e creación. -Estudar a creación poética desde a perspectiva da arte literaria, mais tamén desde unha perspectiva léxica.
-Analizar os textos poéticos como produto da súa época literaria, de maneira que contribúan a comprender e aprender aspectos básicos da nosa historia literaria.
-Comentar literariamente textos poéticos contemporáneos
CONTIDOS:
-A década dos 90. A confluencia de autoras de diferentes xeracións. Xohana Torres e a revisión do mito de Penélope. Textos de Maria Xosé Queizán, Marica Campo...
-O poema como lugar de reflexión e concienciación. Textos de Luísa Villalta, María Reimóndez, Eli Ríos, Paula Luís... -Á procura dun espazo propio. As novas temáticas. O papel da muller ao longo do tempo. Textos de Ana Romaní, Xela Arias, Emma Pedreira, Olga Novo...
-A revisión dos temas universais desde unha óptica feminista. Textos de Helena Villar, Antía Otero, Nuria Vil...
-Feminizar o texto, eliminar o pudor. Textos de Maite Dono, Lupe Gómez e Yolanda Castaño
-Contra a violencia. Textos de Carme Caramés, Medos Romero, Pilar García Rego...
Marta Dacosta Alonso, poeta e docente de lingua galega e literatura.
OBXECTIVOS:
1. -Situar a comprensión da contorna máis inmediata do alumnado, do patrimonio colectivo que coñecen, no eixo central da materia de Xeografía e Historia.
2. -Identificar as posibilidades que ofrece o currículo de secundaria para incorporar estratexias didácticas vinculadas co contexto sociocultural inmediato do centro de ensino, fuxindo das interpretacións ríxidas e legalistas dos contidos da materia.
3. -Entender a nosa particular organización territorial como unha forma de patrimonio inmaterial, de fonda raigame histórica e de utilidade para tratar múltiples contidos xeográficos, históricos e mesmo doutras materias.
4. -Aprender estratexias para trasmitirlle ao alumnado a nosa cultura como un construto histórico, ao que se poden achegar a través da historia local e familiar.
5. -Coñecer os diferentes estilos artísticos e arquitectónicos en relación co contexto político e as mentalidades do seu tempo, partindo da análise de exemplos locais e de referentes culturais próximos ao alumnado, en troca de facelo partindo de modelos ideais ou de edificacións senlleiras pouco relacionadas cos seus coñecementos previos.
6. -Detectar vías de colaboración con outras materias, como Bioloxía ou Lingua Galega, arredor do traballo co patrimonio material e inmaterial.
CONTIDOS:
Módulo I. O marco teórico e o marco legal. Para actuarmos sen medo.
Módulo II. O territorio. Para entendermos como se exerce o poder.
Módulo III. As nosas familias. Para reencontrármonos coa nosa cultura.
Módulo IV. O patrimonio artístico. Para comprendermos as mentalidades doutras épocas.
Carlos Lixó Gómez, profesor no IES A Paralaia de Moaña
OBXECTIVOS PREVISTOS
1 |
Profundizar na vida e obra do autor/a homenaxeado no 2023. |
2 |
Achegar ao profesorado materiais e propostas para traballar nas aulas |
3 |
Recoñecer a importancia das súas achegas á literatura e á normalización da lingua. |
CONTIDOS
O autor/a e o seu tempo.
Repercusión da súa obra na literatura.
Posibilidades e aplicacións didácticas.
Obxectivos
· Coñecer a Realidade Aumentada (RA) e a Realidade Virtual (RV) desde o punto de vista de consumidor e creador de contidos.
· Descubrir como estas ferramentas de RA e RV poden ser fonte de motivación e de recursos para a aprendizaxe.
· Aplicar a Realidade Aumentada e a Realidade Virtual na aula.
· Fomentar o uso das tecnoloxías inmersivas e semiinmersivas na aula experimentando mediante dinámicas e propostas prácticas.
· Compartir recursos entre o profesorado baseados nestas ferramentas.
Contidos
· REALIDADE AUMENTADA
o Que é a Realidade Aumentada. Tipos
o Programas/aplicacións de consumo.
o Programas/aplicacións de creación.
o Aplicacións didácticas.
o Creación de recursos.
· REALIDADE VIRTUAL
o Que é a Realidade Virtual.
o Tipos de Realidade Virtual.
o Recomendaciones de uso da a Realidade Virtual
o Aplicacións de consumo de Realidade Virtual.
o Aplicacións didácticas.
o Creación de recursos.
· IMAXE E VÍDEO 360
o Que é a imaxe e o vídeo 360.
o Ferramentas e recursos.
o Creación de fotografía 360.
o Tours virtuais.
o Aplicacións didácticas.
o Creación de recursos.
Begoña Codesal Patiño