Escolle os cursos nos que teñas interese e cubre o formulario de solicitude de praza.
Coas solicitudes recibidas abrimos un proceso de selección en función das prazas dispoñibles.
Se resultas seleccionada/o contactaremos contigo días antes da data de comezo do curso para facilitarche os datos de acceso e pagamento.
Obxectivos:
1. Recoñecer e valorar o patrimonio musical galego como elemento esencial da identidade
cultural.
2. Fomentar a interdisciplinariedade, empregando a música galega como recurso transversal en
diferentes áreas do currículo.
3. Promover a creatividade a través de actividades prácticas vinculadas á música tradicional e
contemporánea de Galicia.
4. Desenvolver a conciencia crítica sobre a evolución histórica e social da música galega no
contexto global.
5. Facilitar o uso de ferramentas pedagóxicas innovadoras para integrar a música galega no
ensino.
Contidos:
Bloque 1: Introdución á música galega
- Características principais da música tradicional galega (ritmos, instrumentos, formas).
- Evolución histórica da música galega: dende as cantigas medievais ata a música contemporánea.
- Figuras relevantes: Martín Códax, Mercedes Peón, Milladoiro, Tanxugueiras etc.
Bloque 2: A música galega como recurso interdisciplinar
- Aplicación da música galega no estudo da lingua e literatura: relación de contidos gramaticais e
literarios coa música.
- Uso da música para abordar conceptos matemáticos (ritmos, compases, medidas).
- Relación coa xeografía e historia de Galicia: a música como reflexo cultural e social.
- Aplicación na educación física: baile galego e ritmos tradicionais.
Bloque 3: Recursos pedagóxicos e creatividade
- Ferramentas dixitais para traballar con música galega (apps, plataformas, edición de audio).
- Creación de proxectos interdisciplinares con base musical.
- Elaboración de materiais didácticos baseados en pezas tradicionais e modernas.
- Aplicación da música galega en conmemoracións e festividades.
Cándido Paniagua Pousa
OBXECTIVOS PREVISTOS
Analizar as ferramentas comunicativas da Administración Educativa.
Elaborar titoriais para axudar a outras docente s no pemprego das ferramentas de comunicación.
Avaliar as posibilidades das ferramentas de avaliación que ofrecen os diferentes EVA para traballar a avaliación formativa.
Deseñar actividades de aprendizaxe e avaliación para analizar, recoller e dar retroalimentación o alumnado sobre a súa aprendizaxe.
CONTIDOS
Área 2. Compromiso profesional
-As ferramentas de participación, coordinación e colaboración da Administración Educativa: Webex, Falemos, Agueiro, Drupal, Xade, correo corporativo, Centros Net, AbalarBox.
Área 4. Avaliación e retroalimentación
-Tipoloxia de actividades con diferentes ferramentas de avaliación para traballar a avaliación formativa, combinando técnicas, medios e instrumentos para a recollida de datos en formato dixital sobre os indicadores de avaliación.
-Libro de cualificacións: cuestionarios, tarefas, informes no moodle.
-Análise da recollida de datos, tratamento e almacenamento: probas ou cuestionarios, tarefas ou presentacións…
-Configuración dun panel de control que integre información sobre a avaliación: puntuación de tarefas, tempo empregado na actividade, número de intentos…
David Ramos Castellano
OBXECTIVOS PREVISTOS
-Coñecer o marco lexislativo que fundamenta o actual modelo de programación en FP
-Analizar o decreto do currículo dos ciclos formativos de FP
-Elaborar a programación dun módulo
-Deseñar unha unidade didáctica
CONTIDOS
-Lexislación sobre programación en FP
-Elementos curriculares: a súa adaptación para a programación
-Deseño de programacións e unidades didácticas en FP.
Marcos Pérez Cardoso
Mónica Pérez Mouriño
Obxectivo xeral
Promover o coñecemento, análise e valoración da música tradicional galega poñendo en valor a rede solidaria de mulleres que mantiveron vivo o canto, baile e práctica instrumental, elementos clave da identidade cultural galega, desenvolvendo habilidades para a súa interpretación, preservación e difusión educativa.
Obxectivos específicos
Contidos Xerais
U1. Aspectos xerais da música e literatura orais galegas
A unidade didáctica aborda a música, o canto e o baile tradicionais galegos como manifestacións culturais de rica complexidade, que combinan oralidade, literatura, danza e organoloxía. Estes elementos, transmitidos de xeración en xeración, non só constitúen un valioso patrimonio cultural, senón tamén unha clave para comprender a identidade galega e a súa evolución.
A unidade didáctica tamén analiza a influencia do folclorismo e da súa re-interpretación do pasado cultural para adaptalo a novos contextos estéticos, comerciais e políticos. Este enfoque permite comprender non só como se transmitiu o patrimonio musical oral ao longo do tempo, senón tamén como é percibido na actualidade pola sociedade galega.
U2. A recopilación na música tradicional e o Cancioneiro Popular Galego de Schubarth e Santamarina
A literatura e a música popular galega, especialmente a poesía oral e os cantos tradicionais, destacan pola súa riqueza e diversidade, tanto en formas poéticas como en temáticas. As coplas, muiñeiras, xotas e outros xéneros reflicten elementos esenciais da vida rural galega, desde o humor e as relacións sociais ata as tarefas e oficios.
A súa recuperación, realizada principalmente nos séculos XVIII e XIX por investigadores como Rosalía de Castro, Murguía ou Pérez Ballesteros, enfróntase a desafíos históricos e sociais. Non obstante, grazas a estas iniciativas, foi posible preservar un corpus que permite estudar a evolución cultural de Galicia, así como desenvolver enfoques pedagóxicos innovadores para a súa integración no ensino.
A sistematización e análise da música tradicional, como a realizada por Dorothé Schubarth e Antón Santamarina, enriqueceron aínda máis o entendemento desta tradición, demostrando que a literatura e a música populares son expresións dinámicas e vivas, adaptadas ao contexto social e cultural.
U3. As cantadoras das Letras Galegas 2025: de Mens, Rosa e Adolfina Casás e Eva Castiñeira ao resto das mulleres da oralidade galega.
Centra o seu estudo nas contribucións culturais –literarias e musicais– de Prudencia e Asunción de Beán, Manuela de Benita, Adela da Ghagha e Teresa da Canóniga –as cinco pandeireteiras de Mens– así como das de Rosa e Adolfina Casás Rama (Cerceda) e de Eva Castiñeira (Muxía) que xustifican a súa nominación á homenaxe do Día das Letras Galegas 2025 en representación de todas as mulleres cantadoras, tocadoras e bailadoras que mantiveron viva, a través da súa memoria e oralidade, a identidade musical e literaria popular galega.
Analizarase o contexto histórico, social e cultural no que se desenvolveron as traxectorias que coñecemos, ata hoxe, das mulleres mencionadas, a súa relación coa tradición oral e o impacto das súas accións no recoñecemento, visibilidade e valorización das mulleres como creadoras, improvisadoras e músicas nun universo de representación folclórica que, ata ben entrada a década dos 90 do século XX foi eminentemente masculina e relacionada, case en exclusiva, co mundo da gaita.
A unidade promove o recoñecemento das mulleres non só como reproductoras e transmisoras do repertorio musical galego se non tamén o recoñecemento delas como compositoras, poetisas, improvisadoras e instrumentistas orais do valioso acervo cultural popular de Galiza.
Beatriz Busto Miramontes
OBXECTIVOS PREVISTOS
-Identificar e adaptar recuros utilizando criterios de accesibilidade, usabilidade etc.
-Crear e compartir recursos de audio que respondan a criterios de accesibilidade, usabilidade etc. e ás características do alumnado segundo as necesidades, inte reses e coñecementos previos.
-Analizar, coñecer e empregar as tecnoloxías dixitais vinculadas á voz para me llorar a inclusión, a personalización e a participación activa do alumnado nas propostas didácticas.
-Analizar desde un punto de vista técnico e pedagóxico, o emprego de ferramen tas dixitais de audio.
CONTIDOS
-Estratexias de busca para a identificación de recursos de audio por licenza, extensión do nome de ficheiro, data, comentarios etc.
-Os recursos de audio: aspectos relevantes seguindo criteiros técnicos e didácticos.
-Análise e creación de recursos de audio para os centros. Propostas de difusión entre a comunidade educativa.
-Audios para a creación de materiais accesibles para situacións de aprendizaxe.
-Configuración de tecnoloxías dixitais de audio do centro empregando ferramentas de sóftware libre. O audacity.
Manuel Ruíz Delgado
Xacobo de Toro Cacharrón